2014. augusztus 15., péntek

Fűszernövények szárítása

Végre nekikezdhettem annak, amit már tél óta tervezek! Egyre szebbek és nagyobbak a növénykéim a fűszerkertben, és már szinte mindről meg lehet kezdeni a betakarítást, hogy leszárítva kis üvegcsékben várják a téli esték főzőcskéit, hogy illatukkal és aromájukkal visszaidézhessek ezt a nyarat.

Az első tapasztalatom, hogy a rukkolát érdemes lesz jövőre máshova ültetni, mert az a kis, 10 centi palánta, amit vettem, mára egy hatalmas, derékig érő, nagyjából 1 méter átmérőjű bokorrá nőtte ki magát, így elnyomva a mellette lévő majorannát, kaprot és tárkonyt. Ma reggel igencsak megkurtítottam a terebélyes bokrot, aminek az eredménye egy legalább 4 személynek elég saláta. Ebédre meg is csinálom paradicsommal, újhagymával és grillezett sajttal. S bár a tárkony így hátrányba került, még így is meg tudott annyira nőni, hogy elsőre ekkora mennyiséget levágjak róla (és még kétszer ennyi van, csak nem akartam teljesen megkopasztani).

A levágott tárkonyt jól megmostam, leráztam róla a vizet, és a fotón látható bambusz alátétekre raktam, majd szúnyoghálóval takartam. Nem raktam direkt napfénybe kitenni, hogy ne perzselődjenek meg a levelek.
Ezzel párhuzamosan a csokorban felakasztós módszert is alkalmazom, az némileg helytakarékosabb. Pár napja a majorannával ki is próbáltam, és gyönyörűen morzsolható, csontszáraz fűszer lett a végeredmény, ráadásul nem is kevés. Barna postai csomagolópapírból tasakot hajtogattam, ráírtam, hogy mi került bele és már mehet is a fiókba!
Kész is a szárított, morzsolt majoranna!

Nincsenek megjegyzések: